Jubileusz 100-lecia szkoły

Kursy kwalifikacyjne

08 sierpnia 2008

Praktyki w Hiszpanii - tak było

Wyruszyliśmy wcześnie rano, 1 lipca 2008 rok, żegnani płaczem i lamentem rodziców. Naszą podróż zaczęliśmy od lotniska i samolotu (nie licząc drogi na Okęcie). W Walencji po wyjściu z samoloty przywitał nas upał sięgający 40 stopni oraz przesympatyczna opiekuna z ESMOVII Anita Baikusheva.

Ulokowano nas w niesamowicie malowniczej dzielnicy Port Saplaya. Apartamenty z klimatyzacją, dwie łazienki, kuchnia, dwie sypialnie i taras z widokiem na plaże i Morze Śródziemne.... Czego więcej chcieć?

Następnego dnia Anita pokazała nam kawałek (ten ciekawszy zapewne) Walencji. Ale nie dla zwiedzania tutaj byliśmy lecz po to aby poznać tajniki funkcjonowania kuchni hiszpańskiej. Zaczęliśmy zatem od poznania miejsc stażu. A były to hotele 4-ro i 5-cio gwiazdkowe. I zaczęliśmy naszą przygodę z kuchnią hiszpańską. A, że ludzie sympatyczni, to szybko się zaprzyjaźniliśmy...

Ale był również czas na relaks, wypoczynek i rozrywkę.

W połowie lipca ESMOVIA zorganizowała niesamowitą lekcję. Była to lekcja przyrządzania lokalnego specjału: Paella Valenciana (czyt: paeja). Lekcja odbyła się w Centrum Szkoleniowym ALTAVIANA. Naszym zadaniem było przyrządzenie trzech wersji Paella: Paella Verduras (warzywna), Paella Valenciana (z kurczakiem i królikiem) oraz Paella Arroz a la Banda (z owocami morza). Dowodził nami niesamowity Juan Clemente Hernández.  Ten niesamowicie ekspresyjny szef kuchni, mistrz w swoim fachu otworzył nam oczy na zupełnie inne potrawy.Chyba było nieźle, bo Anita Baikushewa na stronie ESMOVIA zamieściła artykuł na temat tego co działo się w kuchni. Tutaj jest on dostępny. Niektórzy miny mają niezłe. Ale to efekt "podziwiania" owoców morza: krewetki, kalmary, mątwy i inne rybki, których próżno szukać w Bałtyku.

Elektroniczna skrzynka podawcza ZSR Sędziejowice
BiP ZSR Sędziejowice
Nasze Miasto ZSR Sędziejowice
Facebook ZSR Sędziejowice
Youtube ZSR Sędziejowice

© Copyright Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Władysława Grabskiego w Sędziejowicach